fb-pixel
MENU

RunTour poradna: Jak běhat v vysokých teplotách?29. červenec 2019

RunTour poradna: Jak běhat v vysokých teplotách?

28, 30, 32, 35!

Kdyby většina z nás takto běhala desítku na RunTour, asi by to byla pecka, ale dnes máme na mysli teploty venku. Pokud neděláte někde v mrazírnách, určitě jste si všimli, že letošní léto nám oproti květnu velmi přeje a venku panuje krásné letní počasí. Na koupání, grilování, romantické chvilky na mezi je to super, ale na běhání už moc ne. Aspoň pro drtivou většinu z nás. Pojďme si říci patero dobře míněných rad, aby každý váš běh v tomto počasí dopadl na výbornou!

1) Naplánujte si trénink!

Je sice super vyběhnout na punk, ale v tomto počasí někde zabloudit, bez peněz, mobilu, vody, nic moc. Frajerů a egomaniaků jsou plné hřbitovy. Pokud máte v plánu delší výběh, je dobré si přivstat a zaběhnout si vaši trasu ráno. Jednak je chladněji než večer po rozpáleném dni, ale i koncentrace prachu, pylu a dokonce i ozonu je nižší. Volte také trasu co nejvíce ve stínu.

2) Hydratujte po celý den!

Jedna z největších chyb posledních let? Pití až při tréninku. Určitě už jste to někdy zažili sami. Přes den je čas na pár káviček, možná trochu vínka, pivíčko a voda přijde na řadu až při tréninku. Pak máte chuť vypít minimálně rybník. Ale to už je pozdě. Rozhodně nejsme příznivci aquaholismu ve stylu…musíte vypít 2, 3, 4, 5 litrů, jinak je to “vražda, smrt, zabití“, ale určitě pijte v průběhu dne více vody. Pořiďte si nějakou fešnou lahev, nejlépe skleněnou a čepujte kohoutkovou. Voda z kohoutku patří v České republice k nejkvalitnější na světě. Dokážete si představit, jaká bakteriální párty probíhá v těchto teplotách v uzavřených plastových lahvích? Brrrrrr.

3) Namažte se!

Určitě byste si rádi přečetli – zvenku i zevnitř, ale ne, ne, ne! Jen zvenku. O agresivitě sluníčka vás nemusíme přesvědčovat, zvláště, když melanom kůže je v posledních dvou letech nejvíce se vyskytující rakovina. Takže! Pořiďte si kvalitní krém, nejlépe z lékárny, vhodný pro sport a namažte se cca 20–25 minut před vaším tréninkem. Ale to není jediné mazání, které byste měli dodržovat. Zvláště při dlouhých bězích. U pánů ještě doporučujeme mazat vazelínou nebo speciálními krémy oblast třísel, u dam okolí podprsenky. Pokud dámy používáte hrudní pás a jste hodně štíhlé, pak i v okolí pásu je dobré trošku namazat.

4) Volte správné oblečení!

Běhat pomalu nahý možná dobře vypadá v Pobřežní hlídce nebo v Beverly Hills 902 10, ale ve skutečnosti vám tělo bude vděčné, když i při běhu na sobě budete mít funkční prádlo. Dnes je na výběr nepřeberné množství značek pro každou postavu. Ale pozor, nejdražší neznamená nejlepší. Volte moudře a nenechte se zblbnout marketingem. K vhodnému oblečení ještě přidejte kvalitní sluneční brýle. V těle je všechno propojené, a i půlhodinové křenění se může mít vliv na pocit z běhu. Včetně výkonu.

5) Zvolněte a zátěž nechte doma!

Je to stejné jako s autem, čím víc do něho naložíte, tím větší má spotřebu. Stejné je to i s vaším tělem. Pokud běžíte do 30 minut, vystačíte si jen s klíči, hodinkami a safety náramkem. Pokud Vám tato tepla nedělají dobře, je lepší poslouchat svoje tělo a zvolit o něco pomalejší tempo. Vysoké teploty opravdu nejsou kamarádi s osobními rekordy.

Přejeme klidný běh, dávejte na sebe pozor, ať už běháte po naší krásné vlasti, nebo někde v zahraničí a užívejte léta, volna, prázdnin, dovolené!

A všichni se sejdeme v Olomouci 24. sprna na startu!

RunTour, je radost běžet!

Komentáře

1276700 KČ NA CHARITU Každou registrací přispíváte na dobrou věc

50 Kč z každého startovného putuje na podporu celosvětového humanitárního programu The Human Safety Net, který v Česku podporuje aktivity pro zlepšení podmínek při narození dětí, včasné odhalování asfyxie (nedostatečného přísunu kyslíku) při porodu a péči o novorozence. S vaší pomocí pořídíme speciální monitor STAN S41, který dokáže kontrolovat přísun kyslíku v průběhu porodu a včas odhalí dušení miminka. Zdravotníky tak ihned upozorní na nebezpečné komplikace, které by mohly nastat při porodu.

Ilustrace

Výsledky 2019

Velká RunTour

  1. Pavel Dymák
    Pavel Dymák 4630 bodů
  2. Lukáš Nesporý
    Lukáš Nesporý 4540 bodů
  3. Jan Svatoň
    Jan Svatoň 4518 bodů
Kompletní pořadí muži
  1. Veronika Králová
    Veronika Králová 4156 bodů
  2. Tereza Hrochová
    Tereza Hrochová 3798 bodů
  3. Adéla Fábry
    Adéla Fábry 3630 bodů
Kompletní pořadí ženy

Malá RunTour

  1. Antonín Kos
    Antonín Kos 6206 bodů
  2. Jiří Šeratovský
    Jiří Šeratovský 6166 bodů
  3. Luboš Vachutka
    Luboš Vachutka 6132 bodů
Kompletní pořadí muži
  1. Petra Vašinová
    Petra Vašinová 6342 bodů
  2. Andrea Zapletalová
    Andrea Zapletalová 5896 bodů
  3. Lucie Skalová
    Lucie Skalová 5754 bodů
Kompletní pořadí ženy
Banner 1