fb-pixel
MENU

"Běh se stal součástí mého života, jsem díky němu šťastnější," říká Majda.4. červenec 2019

"Běh se stal součástí mého života, jsem díky němu šťastnější," říká Majda.

Proč jste začali běhat? Co vám běh dává? Podělte se o své příběhy a napište nám, inspirujte společně s námi další. Aby i oni poznali, že má smysl běžet, a že je běh zábava - je radost běžet! Nyní přinášíme příběh Majdy, která říká, že je díky běhu šťastnější, zdravější a spokojenější. Jaká byla její cesta k běhu?

Jsem Majda, 29letá mamka tří malých zlatíček, manželka, masérka, nadšená běžkyně a jogínka. Mám za sebou velkou proměnu, za kterou vděčím velkým dílem běhu.


Můj příběh proměny začíná v lednu roku 2015, půl roku po mém druhém porodu. I když jsem ho měla za sebou, vypadala jsem, jako by mě teprve čekal. Vážila jsem bezmála metrák a jen si zoufala a vzdychala, že vypadám hrozně, ale že s tím nejde nic udělat, protože mám přece dvě malé děti, takže si nedojdu ani v klidu na WC, natož abych snad jedla pravidelně a zdravě a nebo nedej bože cvičila. Takhle jsem fňukala zhruba toho půl roku, od porodu až do ledna, kdy jsem si prohlížela fotky z Vánoc a upřímně se zhrozila. Vypadala jsem fakt příšerně. Jenže to nebylo jen o vzhledu.

Měla jsem i velké problémy se zády, v druhém těhotenství mi vyhřezla ploténka, záda neunesla tu tíhu dvou těhotenství krátce po sobě. Takže jsem si řekla, že se sebou musím něco dělat i z toho zdravotního hlediska. Přesně 12. ledna 2015 jsem začala. Pomalinku na orbitreku, později jsem přidala jógu a posilování vlastní vahou. K tomu jsem samozřejmě upravila jídelníček a zhruba za půl roku jsem měla dole kolem 20kg. Pak už jsem jen zpevňovala. V té době jsem nad během vůbec nepřemýšlela, to přišlo až zhruba za rok. :)

Když se psal leden 2016, to znamená rok od mého začátku hubnutí, zjistila jsem, že jsem potřetí těhotná. A i když jsem celé těhotenství cvičila těhotenskou jógu, jedla převážně zdravě, tělo si i přesto nabralo vše zpátky. Takže těch vydřených 20 kil se během třičtvrtě roku vrátilo jako na houpačce.

Ovšem po šestinedělí, po mém třetím porodu a opět symbolicky v lednu roku 2017, jsem se do toho zas pustila. Tentokrát jsem ale na to šla jinak. Hlavně během…a moje cesta k němu byla hodně netradiční :)

Ve škole jsem běh přímo nesnášela, měla jsem pocit štvanice na divou zvěř, neskutečně mě píchalo u srdce, bolely zuby a vždy jsem vypadala jako rajče před výbuchem :) ale pak se ve mě něco zlomilo, právě při třetím těhotenství. Najednou mě tak prostě napadlo, že až porodím, začnu běhat.

Začala jsem si kupovat běžecký časopis, knížky, dokonce boty a oblečení, které mělo velikost asi takovou, jakou jsem si představovala mít, až se po porodu dám do kupy. Všichni nade mnou kroutili hlavou, já, která dobíhá jen autobus a ještě mizerně, začnu běhat? Ale šla jsem si za svým a po šestinedělí jsem opravdu pomalu začala.

Nejdříve indiánským během, kdy se střídá běh s chůzí, postupně jsem prodlužovala dobu běhu a zkracovala chůzi, až jsem běžela v kuse. Poprvé tři kilometry. Domů jsem doběhla zmordovaná, rudá, píchalo mě na prsou, bolela hlava. Zahřívala jsem se ve vaně a říkala si, že víc prostě nedám, že jsem úplně hotová…ale za pár dní už jsem dala kilometrů sedm, o další tři týdny deset.

U běhu je vidět posun neskutečně rychle a já jsem se po čtyřech měsících běhu přihlásila na svůj první závod, na 5km. Zvládla jsem ho, umístila jsem se zhruba někde v půlce….a i kdybych byla třeba poslední, tak co. I tak bych byla vítěz, pro sebe a pro mojí rodinu :)

Závodění mě chytlo a já jsem začala běhat víc a víc, také nějaké charitativní běhy, protože to mi dává smysl. Jeden z mých prvních závodů byl i RunTour v Plzni, kde jsem si udělala svůj osobák na pět kilometrů :)

Po roce běhání jsem uběhla svůj první půlmaraton, to bylo na jaře minulého roku a na podzim další a neskutečně jsem si to užila. K běhu ještě cvičím jógu a silový trénink a kila šla dolů sama. Celkem přes dvacet :) ještě bych nějakých pět dolů brala, ale ta poslední kila jdou vždycky nejhůř.

Běh se stal součástí mého života, jsem díky němu šťastnější, spokojenější a zdravější. Je to vždycky taková moje chvilka pro sebe, kdy mám čas vyčistit si hlavu a utřídit myšlenky. A když už někdy nemůžu, představím si ten pocit po doběhu a to je pro mě hnací motor. Neskutečná euforie :)

Běháním jsem „nakazila“ manžela a naše tři dětičky, se kterými rádi běháme rodinné běhy, běhat začala i moje mamka a kamarádka :) Komunita běžců je prostě super, ať už rádi běháte sami a nebo v partě, máte vždy jeden společný cíl - radost z běhu. :)

Přeji krásný den a přikládám i nějaké fotky :) hodně jich mám i na mém instagramu: www.instagram.com/chirdlova

s pozdravem Majda

Fotogalerie

Komentáře

1513300 KČ NA CHARITU Každou registrací přispíváte na dobrou věc

50 Kč z každého startovného putuje na podporu celosvětového humanitárního programu The Human Safety Net, který v Česku podporuje aktivity pro zlepšení podmínek při narození dětí, včasné odhalování asfyxie (nedostatečného přísunu kyslíku) při porodu a péči o novorozence. S vaší pomocí pořídíme speciální monitor STAN S41, který dokáže kontrolovat přísun kyslíku v průběhu porodu a včas odhalí dušení miminka. Zdravotníky tak ihned upozorní na nebezpečné komplikace, které by mohly nastat při porodu.

Ilustrace

Výsledky 2019

Velká RunTour

  1. Pavel Dymák
    Pavel Dymák 5614 bodů
  2. Lukáš Nesporý
    Lukáš Nesporý 5500 bodů
  3. Jan Svatoň
    Jan Svatoň 5474 bodů
Kompletní pořadí muži
  1. Veronika Králová
    Veronika Králová 5028 bodů
  2. Adéla Fábry
    Adéla Fábry 4444 bodů
  3. Zdenka Benčíková
    Zdenka Benčíková 4046 bodů
Kompletní pořadí ženy

Malá RunTour

  1. Antonín Kos
    Antonín Kos 9872 bodů
  2. Jiří Šeratovský
    Jiří Šeratovský 9790 bodů
  3. Petr Komínek
    Petr Komínek 9746 bodů
Kompletní pořadí muži
  1. Petra Vašinová
    Petra Vašinová 10052 bodů
  2. Andrea Zapletalová
    Andrea Zapletalová 9294 bodů
  3. Lucie Skalová
    Lucie Skalová 9164 bodů
Kompletní pořadí ženy
Banner 1