fb-pixel

Předsevzetí na 2018?

5. leden 2018

Předsevzetí na 2018?

Zhubnout! Poznáváte své novoroční předsevzetí? Nechte si od nás s ním pomoct!

Dáváte si novoroční předsevzetí? A dodržíte je, nebo každý rok začínáte stejně a zkoušíte si je dávat znovu a znovu? Víte, která jsou ta nejčastější? Žít víc zdravě! Být víc optimistický! Přestat kouřit! Nejčastěji, ale zazní „zhubnout“.

Věříme, že spousta z vás, nebo někdo z vašich blízkých, by určitě ráda ten nový rok 2018 odstartovala s tím, že zapracuje na své kondici, a že jako bonus dá nějaké to kilo tuku dolu. Nevíte ale jak na to? My vám s tím pomůžeme!

Zeptali jsme se jednoho z našich vodičů, běžeckého a fitness trenéra Jiřího Gruntoráda, aby v krátkosti popsal jak na to.

Takže Jirko, co dělat a čeho se naopak vyvarovat?

První, co je třeba si říci – nevěřte na zázračné koktejly, hubnoucí čaje, tukožroutské pilulky a já nevím co ještě. Zázraky se nedějí, ale vaše konto bude o pár tisíc chudší a ještě s bonusem v podobě jojo efektu.

Problematika je to velmi složitá, protože každý je jedinečný, každý má jinou kondici, jinak nastavený metabolismus, někdo má na něco intoleranci, další zdravotní omezení atd., ale i tak existuje několik obecných doporučení (RunTour poznámka: POZOR i tak jsme z Jirky vymámili tři startovací tipy, které najdete na konci článku).

Tak tady je máte RunTouráci:

  • Jestli chcete dát dolu pár kg, vyhoďte váhu a zaměřte se na své oblečení.
  • Dejte si nějaký reálný cíl, který jste schopni splnit. Dát si cíl, že za měsíc budete mít dvacet kilo dole, není zrovna moc reálné. Ideální cíl je 0,5 týdně.
  • Stanovte si, kolik času chcete cvičení, stravě a regeneraci věnovat. Hodina týdně je lepší než nic, ale úplně top to také není. Důležitou složkou je také dostatek spánku a co nejméně stresu! A pamatujte – čas věnovaný vlastnímu zdraví je nejlépe investovaný čas.
  • Začněte pomalu! Strhnout se první týden v lednu a druhý ležet v lepším případě doma umí každý. Nezapomeňte, že pokud jste se delší čas nehýbali, tělo si musí opět zvyknout!
  • Pokud netrénujete na olympiádu nebo mistrovství světa zapomeňte na heslo “no pain, no gain“. To je cesta do pekel, zvláště pro netrénované osoby. Ano lehká bolest zvláště pár hodin po cvičení je normální, ale pokud se nemůžete hýbat týden, něco bylo špatně. Většinou špatně vedený trénink nebo skupinová lekce.
  • Zapomeňte na přebírání tréninkových plánů, jídelníčků vašich kamarádek, kolegů, apod. Každý z nás je úplně někdo jiný a co fungovalo pro jednoho člověka, nebude fungovat pro druhého.
  • Na začátku je dobré si vzít kvalitního trenéra – podle YouTube nebo podle aplikací v mobilu už si hodně lidí víc ublížilo, než se zlepšilo. Tady zvedám varovný prst – bohužel v České republice stále převládají trenéři, co si myslí, že každý je Jaromír Jágr a že kdo nezvrací nebo se týden po tréninku nehýbe, necvičí. O spojení těla a mysli přemýšlí tak 1 z 10 000. Ale postupně se situace zlepšuje. Proto vybírejte pečlivě! Vy platíte trenéra, vy si určujete, co za své peníze dostanete.
  • Bez změny stravovacích návyků to nepůjde! Klasická poučka říká, že buchty na břiše se dělají v kuchyni, ne tím, že budete břicho posilovat x krát týdně, x desítek minut. Svaly na břiše máme všichni. Hodiny typu břišní pekáč by měly být tedy spíše hodiny vaření. Pamatujte, že zjednodušeně řečeno výsledek je ze 70 % strava, z 25 % cvičení a z 5 % genetika.
  • Investujete čas i peníze do toho nejcennějšího, co máte, vašeho zdraví, takže nemějte černé svědomí! Naopak – čím budete zdravější, fyzicky i duševně fit, tím budete výkonější a spokojenější celkově.
  • Odpověď na nejčastější otázku začínajících: Ne – zdravá strava není dražší než klasická, jen vyžaduje více plánování.
  • A na závěr….“kdo nic nedělá, nic nemá“ – to platí jak v životě, tak ve sportu.

Dobrá motivace na začátek je třeba, že v dubnu uběhnete svých prvních pět kilometrů na RunTour v Českých Budějovicích!

Tři startovací tipy:

  • Používejte menší talíře – opticky budete mít více jídla a nebudete se přejídat!
  • Žvýkejte – lidé, kteří jídlo pořádně rozžvýkají, jsou syti dříve než lidé, kteří jídlo snědí za pár minut bez žvýkání. Mozku chvíli trvá, než zpracuje informaci o sytosti.
  • Nedržte diety – většina lidí po dietách v krátké době nabere více kilogramů zpět. Lepší je komplexní úprava stravy.

RunTouráci, držte se!


Fotka pochází ze stránek: http://superiorhealthnavarre.com

Komentáře

Osm důvodů proč běhat s RunTour

Ilustrace

Rodinná atmosféra

RunTour je největším a nejoblíbenějším seriálem běžeckých závodů pro rodiny s dětmi. Nechceme být žádnou masovou akcí, naopak. Naším cílem je na závodech zachovat přátelskou a pohodovou atmosféru, aby se naši běžci rádi vraceli. Pro děti máme připravený Rákosníčkův běh dlouhý 500 a 1000 metrů, pro dospělé poté závody na 5 a 10 kilometrů. Rodiny mohou také využít možnost rodinné registrace, při které mají děti startovné zdarma!

Rodinné registrace

Ilustrace

Pro hobíky i eliťáky

RunTour je seriálem pro začátečníky a hobíky, ale snažíme se pro ně připravit ten nejlepší servis a benefity, aby zažili, jaké to je závodit na špičkové úrovni. Proto s námi běhá i řada elitních běžců jako Eva Vrabcová - Nývltová nebo Vítek Pavlišta. Přijeďte s nimi poměřit síly a získat od nich podpis a cenné rady. A pokud s běháním teprve začínáte, ničeho se nebojte. RunTour tým se o vás skvěle postará a zajistí vám jedinečný běžecký zážitek. Slibujeme, že si běhání zamilujete :-)

Ilustrace

Unikátní místa a tratě

Každé město RunTour má svůj příběh a unikátní trať. Jsme seriál městských závodů, ale máme i dva závody po měkkém povrchu, aby si vaše nohy odpočinuly od silnice. Na každém závodě se snažíme připravit pro vás jedinečnou trať, která vás zavede na nejzajímavější místa daného regionu. Chcete se proběhnout Ostravskými železárnami, kolem Brněnské přehrady, Libereckou ZOO nebo zažít cílovou rovinku Velké Pardubické na dostihovém závodišti? Potom je pro vás RunTour tou správnou volbou!

Ilustrace

Startovní balíček

Naším hlavním cílem je připravit pro RunTouráky něco navíc. V cíli od nás proto každý běžec, od nejmenších až po veterány, dostane krásnou medaili s běžeckými tkaničkami. Také pro vás máme připravený RunTour sportovní batůžek, ve kterém na vás bude čekat voda Rajec, cereální tyčinka a spousta dárků a benefitů od partnerů závodu. A to ještě není všechno! Hned druhý den po závodě vám zdarma zašleme vaše fotografie z trati a diplom. Další benefity potom najdete zde.

Ilustrace

Má smysl běžet

Prostřednictvím seriálu RunTour můžete pomáhat tam, kde je to potřeba. Z každého startovného tradičně putuje 50 Kč na charitu, pomáhá tak každý běžec. Jako bonus vybranou částku na konci každé sezony zdvojnásobuje generální partner seriálu – Česká pojišťovna, prostřednictvím své nadace. Běhejte s RunTour a pomáhejte. Za šest let jsme darovali přes 5 milionů Kč a pomáhat budeme dál. V roce 2017 jsme společně vybrali rekordních 1 401 800 Kč na konto Nadace Leontinka. Děkujeme!

Ilustrace

RunTour Masteři

Chcete patřit mezi naše nejvěrnější běžce? Každoročně vyhlašujeme ocenění RunTour Master v úrovních zlatý, stříbrný a bronzový. Stačí s námi absolvovat 7 závodů (zlatý), 5-6 závodů (stříbrný) nebo 3-4 závody (bronzový) a certifikát je váš! Pro ty nejvěrnější zlaté RunTour Mastery potom máme připravenou typickou zlatou RunTour kouli a speciální překvapení! Stanete se RunTour Masterem a zařadíte se do naší běžecké rodiny? Těšíme se na vás na startu!

Ilustrace

RunTour víkend

Protože RunTour je seriál osmi závodů po celé České republice a my chceme, abyste si cestování užili, připravili jsme pro vás RunTour víkend. Na každém závodě pro vás připravujeme brožurku plnou slev na ubytování, vstupů do muzeí, zábavních center, wellness, únikových her, paintball arén a dalších výhod. Nejezděte pouze na závod, ale užijte si celý víkend v krásných městech naší republiky!

Ilustrace

Vodiči

Jste na běžeckém závodě úplně poprvé nebo jste ostřílený běžec, který chce zlepšovat svůj čas? Právě pro vás je tu náš tým profesionálních vodičů! Na 5 kilometrů pro vás běhají na časy 25, 30 a 35 minut, na 10 kilometrů potom 45, 50, 55 a 60 minut. Zeptejte se jich na cokoliv, co vás zajímá. Ať už je to strava, správná technika běhání nebo výběr ideálních běžeckých bot. Díky nim si vylepšíte svůj čas a na trati se rozhodně nebudete nudit!

Generální partner

Logo

Hlavní partneři

LogoLogoLogoLogoLogoLogo

Hlavní mediální partneři

LogoLogoLogo

Oficiální partneři

LogoLogoLogoLogo

Partneři

LogoLogoLogoLogoLogoLogo

Oficiální časomíra

Logo

Dodavatelé

LogoLogoLogoLogo

Spolupracujeme

LogoLogoLogoLogoLogoLogo

Spolupracujeme

LogoLogoLogoLogoLogoLogo
Banner 1 Banner 2

Velká a Malá RunTour – výsledky 2018

Pořadí 10 km muži

  1. Petr Franc Petr Franc 2868 bodů
  2. Tomáš Radonský Tomáš Radonský 2830 bodů
  3. Dušan Parihuzič Dušan Parihuzič 2808 bodů

Pořadí 10 km ženy

  1. Jana Pavlisová Jana Pavlisová 2044 bodů
  2. Kerstin Schmidt Kerstin Schmidt 1852 bodů
  3. Alice Cingrošová Alice Cingrošová 1298 bodů

Pořadí 5 km muži

  1. Vojtěch Podjukl Vojtěch Podjukl 4240 bodů
  2. Jiří Šeratovský Jiří Šeratovský 3500 bodů
  3. Lukáš Čermák Lukáš Čermák 3474 bodů

Pořadí 5 km ženy

  1. Petra Vašinová Petra Vašinová 3514 bodů
  2. Barbora Kopřivová Barbora Kopřivová 3452 bodů
  3. Markéta Cepková Markéta Cepková 3052 bodů
Ilustrace: siluety