fb-pixel
MENU

Běhání v zimě28. prosinec 2017

Běhání v zimě

RunTouráci, počasí nám zatím přeje, ale pomalu a jistě se nám blíží dny, kdy paní zima začne naplno úřadovat.

V některých částech naší krásné země už úřaduje. Je nám jasné, že s tréninkem na RunTour nepřestanete, a proto vám Jiří Gruntorád (Forrest Gump z jihu) přináší pár rad, jak na běhání v zimě:

Bezpečnost

Ať se vám kdokoliv bude snažit namluvit, že strašně záleží na tom, jaké máte auto, v jakém domě, bytě bydlíte, jaký máte telefon, vězte, že vaše zdraví, váš život je to nejcennější, co máte! Opatrujte ho!

- Buďte vidět - možná nevyhrajete módní policii, ale budete žít. V šeru a tmě noste reflexní funkční oblečení, čím více reflexních prvků, tím lépe. Pokud běháte někde, kde není osvětlení, měla by být samozřejmostí čelovka nebo blikačka. Pamatujte, že vy můžete auto vidět, ale řidič vás ne.

- Dámy, nechceme nic přivolávat, ale pepřák a nabitý telefon by pro vás měla být nutná výbava. Nikdy nevíte, na koho v zapadlém koutu města, vesnice, parku, narazíte.

Technika běhu

- Když běžíte na kluzkém povrchu, je dobré snížit těžiště lehkým podsazením pánve, uvolněním kolen, tak, aby tělo v případě uklouznutí bylo připravené správně spadnout.

- Dobré je zvolit techniku alá „pokakaný běh“ – tedy zkrátit krok a mít nohy trošku více do šířky.

- Hlídejte si tempo. V noci má drtivá většina běžců tendenci běhat o hodně rychleji.

- Pokud to půjde, dýchejte nosem. Vzduch se malinko ohřeje, nečistoty se zachytí v nosní sliznici a zredukujete i vylučování tekutin.

- Jestli ani ve větších mrazech a na ledovce nebudete moci vydržet bez běhu, použijte kvalitní nesmeky. Ať místo běhání nechodíte po doktorech s holemi v ruce.

Oblečení:

- Vrstevní oblečení je základ. Optimum jsou dvě až tři vrstvy, při velkých mrazech čtyři. První vrstva by měla být funkční prádlo. Na něm by měla být vrstva v podobě třeba zatepleného běžeckého trička, mikiny, apod. Třetí vrstvu by měla tvořit běžecká bunda. Dnes je velmi velký výběr a doporučuji investovat hned v počátku.

- Do menší zimy stačí letní kalhoty, do větší, sněžení, deště, velké zimy je lepší si vzít zateplenější model.

- Velkým nešvarem, zvláště u dam a dívek, jsou odhalené achilovky, zahalte je a udržujte v teple.

- Boty volte trekové. Pokud běháte v hlubokém sněhu, pořiďte si kryty bot, abyste neměli po dvou kilometrech sníh a vlhkost úplně všude.

- Oblékejte se tak, že když vylezete ven, po minutě, dvou je vám lehce zima. Za běhu se zahřejete a zabráníte tím přehřívání organismu.

- Čepici používejte běžeckou, umí odvádět pot. Pokud trpíte na hlasivky, tunel je dobrou volbou.

Závěrem – po doběhu šup do sprchy a vlažný čaj do těla. Úplně horký není vhodný. Jednak se můžete opařit a za druhé, sliznice to nemají rády.

Fotka pochází ze stránek http://running.competitor.com

Komentáře

1 400 000 KČ NA CHARITU Každou registrací přispíváte na dobrou věc

Loni jsem přispěli na konto nadace Leontinka 1 400 000 Kč. Děkujeme
Běh který pomáhá nevidomým k lepšímu životu. RunTour. Má smysl běžet.

Ilustrace

Výsledky 2018

Velká RunTour

  1. Petr Franc
    Petr Franc 5096 bodů
  2. Tomáš Radonský
    Tomáš Radonský 5030 bodů
  3. Dušan Parihuzič
    Dušan Parihuzič 4966 bodů
Kompletní pořadí muži
  1. Jana Pavlisová
    Jana Pavlisová 3702 bodů
  2. Kerstin Schmidt
    Kerstin Schmidt 3268 bodů
  3. Ivana Vávrů
    Ivana Vávrů 2194 bodů
Kompletní pořadí ženy

Malá RunTour

  1. Vojtěch Podjukl
    Vojtěch Podjukl 7100 bodů
  2. Jiří Šeratovský
    Jiří Šeratovský 6986 bodů
  3. Lukáš Čermák
    Lukáš Čermák 6914 bodů
Kompletní pořadí muži
  1. Petra Vašinová
    Petra Vašinová 7028 bodů
  2. Barbora Kopřivová
    Barbora Kopřivová 6900 bodů
  3. Martina Hanousková
    Martina Hanousková 5816 bodů
Kompletní pořadí ženy
Banner 1